ZAHİRDEN HAKİKATE
ZAHİRDEN HAKİKATE
Allah zahire bakmıyor, batına bakıyor.
Bedeni işlerken, duygular hesabına işliyor.
Bedenin gelişimi ruhun ve duyguların gelişimiyle orantılıdır.
Dış görünüşte uyumlu gelişimin sırrı, içteki duyguların ve o duyguların beslediği ruhun tenasübüyledir.
Zahirde ve dıştaki olumsuzluklar ruhun ve duyguların dışa yansımasıdır.
Allah mana hesabına maddeye değer vermektedir.
Fabrikadaki çarkların ve o çarkların dişlilerinin birbirinin işini tekmil edip bir üst seviyeye çıkardığı gibi, vücut fabrikası da aynı uyum içinde çalışmaktadır.
Saatin çarkları gibi.
Defolu mallar çarklardan birinin uyumsuzluğu neticesinde, tüm çarkların çalışma ve mahsulâtını boşa çıkarmaktadır.
Dünya ahiret hesabına çalışmakta ve dönmektedir.
Esas olan duyguların gelişimidir.
Her şey bu sonuca hizmet etmektedir.
-Her şey zahirden hakikate geçiş yapıyor.
Batını zahirle tescil ediyor ve ettiriyor.
Ve de görüyor, gösteriyor.
O gizliyi de, açığı da, zahiri de batını da bilir.
2Ya’lemus sırra ve ahfa’
Ruh mu bedeni taşıyor yoksa beden mi ruhu?
Ulvi Alemlere ruh bedeni taşırken, süfli alemlerde beden ruhu gezdiriyor.
Mikro alemleri ruha beden gösterirken, makro alemleri de ruh bedene göstermektedir.
Birbirinin mütemmimidirler.
İnsanın Cinlerden ve meleklerden farkı beden ile olurken, hayvan ve canlılardan farkı da ruhu iledir.
İnsan iki farklı alemleri içinde derç etmektedir.
Bu iki farklı alem belli bir noktaya gelip tıkanırken, insan her iki farklı alemlerde sonsuza kulaç atmakta ve sonsuzu kucaklama yolunda seyretmektedir.
İnsan sonsuza dek güncellenen son sistem seçkin bir varlıktır.
Bitkilerin en üst seviyesini hurma oluşturur.
Onun üstünü yoktur. O son duraktır.
Hayvanların en üstününü maymun oluşturur.
O hayvanatın son noktasıdır.
İnsanın en üstün seviyesini Hz. Muhammed Aleyhis-Selatu Vesselam oluşturur.
Onun sonlanıp sınırlanmayan sonsuza açılan ucu ise İnsaniyettir.
‘El İnsaniyetü rütbetün la yesilu ileyha Küllül beşer.’
İnsaniyet öyle bir rütbedir ki, bütün insanlar ona ulaşamazlar.
İnsan olmaktan da en yüce makam, insaniyete mensubiyettir.
Tıpkı tüm kâinat Kürsi’nin yanında çöle atılmış bir yüzük gibi iken, Kürsi’de Arşın yanında çöle atılmış bir yüzük gibidir.
Onun üzerinde ise, Allah arşı istiva etti, kuşattı.
Kâinatı ve her şeyi idare edip yönetti.
MEHMET ÖZÇELİK
25-11-2023