ZAMANIN RUHU

ZAMANIN RUHU

Rahmet olarak isimlendirilen yağmur, rahmetin celbine vesile olacak yerlere iner.

Azapta azabın celbine sebep olacak yerlere iner.

Bediüzzaman’a, niçin Erzincan ve İzmir gibi yerlerde daha çok deprem oluyor, denildiğinde, İslam müdafilerinin az olduğundan bahseder.

İslamiyet Arapların içinde geldiği halde, yayılması Türklerin eliyle olmuştur.

Ayet-i Kerimede:” Ey iman edenler! Sizden kim dininden dönerse bilsin ki Allah öyle bir kavim getirecektir ki Allah onları sever, onlar da Allah’ı severler; müminlere karşı alçak gönüllü, kâfirlere karşı vakarlıdırlar; Allah yolunda cihat ederler ve hiç kimsenin kınamasından korkmazlar. İşte bu Allah’ın dilediğine verdiği bir lütfudur. Allah’ın lütfu geniştir; O, her şeyi bilir.”[1]

– “Her kim şan ve şeref istiyorsa bilsin ki, şan ve şeref bütünüyle Allah’a aittir. Güzel sözler ancak O’na yükselir. Salih ameli de güzel sözler yükseltir. Kötülükleri tuzak yapanlar var ya, onlar için çetin bir azap vardır. İşte onların tuzağı boşa çıkar.”[2]

Güzel ve latif kelimeler letafetiyle göğe yükselir.

Habis kelimeler de sıklet ve ağırlığıyla birlikte o da göğe yükselmeye çalışır.

Ve onlar gök yüzünde bir mücadele içerisine girerler. Hangisi hangisine galip gelirse aynen o durum yer yüzüne akseder.

Tıpkı mahalle baskısı gibi.

-Bediüzzaman’ın; ben Mevlana’nın zamanında gelseydim onun Mesnevisini yazardım, o da benim zamanımda gelseydi Mesnevi-i Nuriye’yi yazardı, der.

Zamanın ruhuyla insanın ruhunun uyumu ve buluşması.

O asırda tecelli eden ismin, o şahısta içtima etmesi gibi.

-“Hizmet-i Kur’âniyede bulunana, ya dünya ona küsmeli veya o dünyaya küsmeli- tâ, ihlâsla, ciddiyetle hizmet-i Kur’âniyede bulunsun.”[3]

“Medeniyetin günahları iyiliklerine galebe edip seyyiatı hasenatına racih gelmekle,  beşer iki harb-i umumî ile iki dehşetli tokat yiyip o günahkâr medeniyeti zîr ü zeber edip öyle bir kustu ki, yeryüzünü kanla bulaştırdı. İnşaallah, istikbaldeki İslâmiyetin kuvvetiyle medeniyetin mehasini galebe edecek, zemin yüzünü pisliklerden temizleyecek, sulh-u umumîyi de temin edecek.”[4]

“Ferd-i şahsı ahlâksız, hem fakir eylemiştir. Bunun şâhidi çoktur: Kurun-u ûlâdaki  mecmû-u vahşet ve cinayet, hem gadr ve hem hıyânet, Şu medeniyet-i habîse tek bir defada kustu. Midesi Hâşiye daha bulanır.”[5]

İslam’ın küsmesi veya İslam’dan küsülmesi.

-Temsiliyet çok önemli. O rolü oynayabilecek kabiliyet, seviye, tinet, samimiyet, gayret gibi hususiyetler lazım.

-Kur’an-ı Kerim Yahudilerin çölde isyanını anlatır;

“Bir zamanlar siz de: “Ey Mûsâ! Tek çeşit yemeğe artık dayanamayacağız. Bizim için Rabbine dua et de bize yerin bitirdiği şeylerden; sebze, kabak, sarımsak, mercimek ve soğan çıkarsın!” demiştiniz.”[6]

Hz. Musa onlara; Haydi Şama demişti. Ancak onlarda hala Firavunun zulmünün baskısı devam etmekte ve sürekli takip ediliyor gibi onun korkusuyla yaşıyorlardı.

Onlarda, git Rabbinle savaş, biz arkandan geliriz, demişti

Hz. Musa onları bırakmış, firavunu ve zulmünü görmeyen kavmini 40 yıl eğitmişti.

Ya yeni bir kavmin gelmesi beklenecek, ya da kavmi yenileyecek ve de yenilenecek.

Demek ki bu iş onlarla olmuyor.

O kumaşlardan elbise çıkmıyor.

-Musaların gelmesini engellemeye çalışan ve 10 bine yakın  çocuğu öldüren İsrail, 5 bin çocuğun doğumunu engelleyemedi. Onlar içerisinde kendisini kızıl denizde boğacak bir Musa değil, binlercesi var ve olacaktır.

-İslamiyet gibi bir hakikat, Kur’an’ı Kerim gibi kelam ve manevi rahmet elbette pis bir ortama, kirli bir kalbe nüzul etmez.

Ya kişi tevbe ve istiğfar ile veya toplum manevi temizliği yapmalıdır.

Padişahı nasıl bir ortama alırsınız?

Padişah için nasıl bir ortam hazırlarsınız?

Maddi ve manevi rahmetin nüzul için ortamın hazır olması gerekir.

Dünya o yolda ilerlemektedir.

Gönüle, eve, o memleket, devlet ve de dünyaya ancak hazır olunması halinde ve böyle bir ortamda rahmet gelir.

MEHMET ÖZÇELİK

20-12-2023

[1] Maide.54.

[2] Fatır.10.

[3] Bediüzzaman. 10.lema.

[4] Hutbe-i Şamiye. 42.

[5] Bediüzzaman. lemeat.

[6] Bakara / 61. Ayet.

Loading

No ResponsesAralık 20th, 2023