HZ.İSA’NIN NÜZULÜ-2-

HZ.İSA’NIN NÜZULÜ-2-

Hz. İsa’nın kıyametin on büyük alametinden biri olarak ahir zamanda geleceği ayet, hadis ve İslam alimlerinin beyanlarınca da sabittir.

Bu meseleyi daha önce genişçe ele almıştım.[1]

“Onlar kıyametin kendilerine ansızın gelmesinden başka bir şey beklemiyorlar. Muhakkak onun alametleri gelmiştir (ama öğüt almıyorlar). Kıyamet kendilerine gelip çatınca öğüt almaları kendilerine ne fayda verecek?”[2]
فَقَدْ جَٓاءَ اَشْرَاطُهَا

âyetinin bir nüktesi, bu zamanda akide-i avam-ı mü’minîni vikaye ve şübehattan muhafaza için yazılmış. Âhir zamanda vukua gelecek hâdisata dair hadîslerin bir kısmı, müteşabihat-ı Kur’aniye gibi derin manaları var. Muhkemat gibi tefsir edilmez ve herkes bilemez. Belki tefsir yerinde tevil ederler.

وَمَا يَعْلَمُ تَاْوٖيلَهُٓ اِلَّا اللّٰهُ وَ الرَّاسِخُونَ فِى الْعِلْمِ    sırrıyla, vukuundan sonra tevilleri anlaşılır ve murad ne olduğu bilinir ki ilimde râsih olanlar  اٰمَنَّا بِهٖ كُلٌّ مِنْ عِنْدِ رَبِّنَا “[3]

@@@@@@

Şehitlerin ölmeyi diri olduklarını kabul eden bir insan, neden onlardan daha üstün mertebede ve hayatın 5 farklı mertebesinde bulunan Hz. İsa’nın hayatta olduğunu kabul etmiyor?[4]

******


KONUYU KURAN-I KERİM-İ VE HADİSLERLE BERABER ELE ALARAK BİR BÜTÜNLÜK İÇERİSİNDE DEĞERLENDİRMEK GEREKİR.[5]


@@@@@@@@

“ALTINCI İŞARET”

“Hazret-i Mehdînin cemiyet-i nuraniyesi, Süfyan komitesinin tahribatçı rejim-i bid’akârânesini tamir edecek, Sünnet-i Seniyyeyi ihyâ edecek, yani âlem-i İslâmiyette risalet-i Ahmediyeyi (a.s.m.) inkâr niyetiyle şeriat-ı Ahmediyeyi (a.s.m.) tahribe çalışan Süfyan komitesi, Hazret-i Mehdî cemiyetinin mucizekâr mânevî kılıcıyla öldürülecek ve dağıtılacak.”

“Hem âlem-i insaniyette inkâr-ı ulûhiyet niyetiyle medeniyet ve mukaddesât-ı beşeriyeyi zîrüzeber eden Deccal komitesini, Hazret-i İsâ Aleyhisselâmın din-i hakikîsini İslâmiyetin hakikatiyle birleştirmeye çalışan hamiyetkâr ve fedakâr bir İsevî cemaati namı altında ve “Müslüman İsevîleri” ünvanına lâyık bir cemiyet, o Deccal komitesini, Hazret-i İsâ Aleyhisselâmın riyaseti altında öldürecek ve dağıtacak, beşeri inkâr-ı ulûhiyetten kurtaracak.”

“Şu mühim sır pek uzundur. Başka yerlerde bir nebze bahsettiğimizden, burada bu kısa işaretle iktifâ ediyoruz.”29.Mektup.Bediüzzaman.

@@@@@@

İhtilaf gibi görünen ve yoruma dayalı delil getirilen ayette ise;

“Allah buyurmuştu ki: “Ey Îsâ! Ben seni vefat ettireceğim, seni katıma yükselteceğim, seni o inkârcılardan arındıracağım ve sana tâbi olanları kıyamet gününe kadar inkâr edenlerden üstün kılacağım. Sonra dönüşünüz bana olacak. İşte, ayrılığa düşüp durduğunuz hususlarda aranızda hükmü o zaman ben vereceğim.”[6]

-Burada geçen ve üzerinde ihtilaf edilen ‘Müteveffike’ nin birkaç manası vardır;
Ölmek, almak, tamamlamak, vefa manalarına gelmektedir.
Mesela; başkasından alacaklı olan kimse, alacağını tamamen alırsa buna Arap dilinde “teveffa deynehü (borcunu aldı)” derler.[7]
-“
Evet, her vakit semâvâttan melâikeleri yere gönderen ve bazı vakitte insan suretine vaz’ eden (Hazret-i Cibril’in Dıhye suretine girmesi gibi)[8] ve ruhanîleri âlem-i ervahtan gönderip beşer suretine temessül ettiren, hattâ ölmüş evliyaların çoklarının ervahlarını cesed-i misaliyle dünyaya gönderen bir Hakîm-i Zülcelâl, Hazret-i İsâ aleyhisselâmı, İsâ dinine ait en mühim bir hüsn-ü hâtimesi için, değil semâ-i dünyada cesediyle bulunan ve hayatta olan Hazret-i İsâ, belki âlem-i âhiretin en uzak köşesine gitseydi ve hakikaten ölseydi, yine şöyle bir netice-i azîme için ona yeniden ceset giydirip dünyaya göndermek, o Hakîmin hikmetinden uzak değil. Belki onun hikmeti öyle iktiza ettiği için vaad etmiş ve vaad ettiği için elbette gönderecek.

Hazret-i İsâ aleyhisselâm geldiği vakit, herkes onun hakikî İsâ olduğunu bilmek lâzım değildir. Onun mukarreb ve havassı, nur-u imanla onu tanır. Yoksa, bedâhet derecesinde herkes onu tanımayacaktır.”[9]

MEHMET ÖZÇELİK

01-08-2024

 

 

[1] https://tesbitler.com/2015/01/02/hz-isanin-nuzulu/

[2] Muhammed. 18.

[3] Şualar.5.Şua.Bediüzzaman. “Hâlbuki onun te’vilini ancak Allah bilir; bir de ilimde yüksek pâyeye erişenler. Derler ki: Ona inandık, hepsi rabbimiz katındandır. (Bu inceliği) yalnız aklıselim sahipleri düşünüp anlar.” Al-i İmran.7.

[4] http://www.erisale.com/?locale=tr&bookId=2&pageNo=90#content.tr.2.25

[5]  https://www.youtube.com/playlist?list=PLC4WlB02NHVUc9Uzac0y9APoqymDrByyC

 

[6] Al.i İmran. 55. Bak. Maide. 117.

[7] Bak. https://sorularlaislamiyet.com/al-i-imran-55-ayet-hz-isanin-dunyaya-inmesine-mi-bakar
https://erfan.ir/turkish/83430.html

http://www.erisale.com/?locale=tr&bookId=2&pageNo=90#content.tr.2.89

[8] bk. Buharî, Menâkıb, 25; Müslim, Fezâlü’s-Sahâbe, 100; el-Heysemî, Mecmeu’z-Zevâid, 9:276.

[9] http://www.erisale.com/?locale=tr&bookId=2&pageNo=90#content.tr.2.91

Loading

No ResponsesAğustos 1st, 2024