“Ayasofya’da konser, tarihimize ihanet” |
||||||||
|
Vakit.14-6-2003
FATİH’İN VAKFİYESİ
“İşte bu benim Ayasofya Vakfiyem, dolayısıyla kim bu Ayasofya’yı camiye dönüştüren vakfiyemi değiştirirse, bir maddesini tebdil ederse onu iptal veya tedile koşarsa, fasit veya fasık bir teville veya herhangi bir dalavereyle Ayasofya Camisi’nin vakıf hükmünü yürürlükten kaldırmaya kastederlerse, aslını değiştirir, füruuna itiraz eder ve bunları yapanlara yol gösterirlerse ve hatta yardım ederlerse ve kanunsuz olarak onda tasarruf yapmaya kalkarlar, camilikten çıkarırlar ve sahte evrak düzenleyerek, mütevellilik hakkı gibi şeyler ister yahut onu kendi batıl defterlerine kaydederler veya yalandan kendi hesaplarına geçirirlerse ifade ediyorum ki huzurunuzda, en büyük haram işlemiş ve günahları kazanmış olurlar.
Bu sebeple, bu vakfiyeyi kim değiştirirse,
Allah’ın, Peygamber’in, meleklerin, bütün yöneticilerin ve dahi bütün Müslümanların ebediyen LANETİ ONUN VE ONLARIN ÜZERİNE OLSUN, azapları hafiflemesin onların, haşr gününde yüzlerine bakılmasın.
Kim bunları işittikten sonra hala bu değiştirme işine devam ederse, günahı onu değiştirene ait olacaktır.
Allah’ın azabı onlaradır.
Allah işitendir, bilendir.
***Avrupa parlementosuna verilen kararda,Ayasofyanın kiliseye çevrilmesi teklifi yapıldı.
***Ayasoyfa’nın “statü”süne bakalım. Yeni Dünya Dergisi’nin Mayıs 2000 tarihli 79’uncu sayısında Prof. Ahmet Akgündüz’ün bu konuda açıklamaları var:
“İslam Devletler Hukuku’nun hükümlerine göre, sulh yoluyla fethedilen ülkelerde mevcut olan ehl-i Kitaba ait mabetlere asla dokunulmaz, ancak yenilerinin inşasına da müsaade edilmez. Eskiden beri var olanlar tamir edilebilir. Savaş yoluyla fethedilen topraklarda ise durum tam tersidir. İslam hükümdarı isterse başka dinlere ait bütün mabetleri yok eder ve gayr-i Müslimleri de sürgün edebilir. İşte İstanbul tamamen savaş yoluyla fetholunmuştur. (Fatih, 23 Mayısta İsfendiyar oğlu Damad Kasım Bey’i elçi olarak Bizans’a göndermiş ve sulh yoluyla teslim olmalarını yoksa tam bir asker olan İmparatorun da kabul edeceği gibi şehrin yakında düşeceğini bildirmiştir.)”
“Ayasofya ve benzeri bazı kiliselerin camie çevrilişinin meşruiyet sebebi bu hükümdür. Bu hüküm İstanbul çapında tatbik edilseydi İstanbul’daki bütün kilise ve havraların yakılması gerekirdi.”18-8-2002,milli gazt.afet ılgaz.
AYASOFYA Ürperdi hayâlim, bu nasıl korkulu rü'ya?.. Şaştım, neyi temsil ediyorsun, Ayasofya?..
Çöller gibi ıssız, ne hâzin ülke muhitin, Yâdel gibi, yurdunda garip olmalı mıydın?..
Beşyüz senelik bezmine ermekti ümîdim, Çöller gibi ıssız, seni ben görmeli miydim?..
Bayram, Ramazan, Cum'a, mübârek gecelerde, Âvize değil, mum bile yanmaz mı içerde?..
Gaşyolmuş ibadetlere hayrandı felekler, Tekbirine ses verdi asırlarca melekler!.. ALİ ULVİ KURUCU |
AYASOFYA Hani nerede? Gönüllerden kubbelere, Kubbelerden gönüllere Gürül gürül akan Kur'an sesleri?... Kur'an sesleri dindirilmiş, Müslümanlar sindirilmiş!... Allah-Muhammed-Hülafa-i raşidinin İsimleri kubbelerden yerlere indirilmiş!... Mabedimin göğsüne uzanan namahrem eli, Kimin elidir?!... Söyle Ayasofya, söyle. Seni puthane yapan hangi delidir?!... OSMAN YÜKSEL SERDENGEÇTİ |
-Kılçık
Ayasofyam...
Ayasofyam, ne eşin var, ne de emsâlini gördüm.
Beni ihmâl edenin, sendeki ihmâlini gördüm.
Göğe ser çekmede âhın da, alemler gibi; heyhât..
Acırım bahtıma, zîrâ, perişân hâlini gördüm...
* * *
Âfet gibi, dünyâmızı dâr eylediler
Gönlümdeki has bahçeyi hâr eylediler.
Secdemdeki yaşlarla denizler kabarır,
Heyhât!..Gene âr etmeğe âr eylediler.
* * *
Sana vâ’dettiği günler var iken ol yüce Hakk’ın,
Çekilip kûşeye miskinleşerek yatmayacaktın..
Yaşıyorken, ölülerden daha ölgün gibi yattın..
Uyanın silkinerek makberinizden, hadi kalkın!..
TAHA
Önce Bilderberg ve Rotary toplantısı, sonra Ayasofya’da konser
Sırada ne var?
ANKARA/ Ayasofya Camisi’ndeki konsere bütün Türkiye’den tepki yükseldi. 550. yıl önce Fetihle birlikte İslâm’ın bir semboli haline gelen camideki böyle etkinlik her kesimden insanın tepkisine neden oldu. Özellikle sivil toplum kuruluşları ve siyasi partiler Ayasofya’daki konsere sert eleştiri getirirek, böyle bir organizasyonu kınadılar.
TÖNGÜŞ: MİLLETİMİZ ÜZÜLDÜ
Bundan bir hafta önce Fatih Sultan Mehmet’in İstanbul’u Fethi’nin 550. yılını Ali Sami Yen Stadı’nda kutlayan MGV’nin Genel Başkanı İlyas Töngüş, Fatih’in ilk namaz kıldığı yerde böyle bir organizasyon gerçekleştirmesine büyük tepki gösterdi. Konserde bir takım tasavvufi eserlerin de söylenmesinin halkı bir gerekçe olmadığını söyleyen Töngüş, “Millİ Gazete’ye bu duyarlılığından dolayı teşekkür ediyorum. Öncelikle cami olarak tahdis edilen bir yer kıyamete kadar camidir. Ayasofya cami olmuştur. Bugün de bu hükmünü devam ettiriyor demektir. Zaten Sultan Fatih’in söz konusu vakfiyesinde de olan şey budur” dedi.
Töngüş şöyle dedi:
“Bugün ibadethanelerde müzik yapmak veya koro şarkılar söylemek ne kadar abes ise Ayasofya’da da böyle bir şey yapılması fevkalede yanlıştır. Ve milletimiz bu olaya üzülmüştür. Herşeyi yerli yerinde yapmak esastır. Şarkı veya konser yapılacak yer ibadethaneler değildir.
Fatih Sultan Mehmet, Ayasofya’yı İslâm’ın bir sembolu olarak değerlendirmiştir. Bu çerçevede Fatih’in bu emanetinin konserlerle değerlendiriliyor olması onun mirasına, emanetine sahip çıkılmaması anlamına gelir. Fatih böyle anılmamalıydı”
SP’Lİ YUMAKOĞULLARI: KINIYORUZ
SP İstanbul İl Başkanı Osman Yumakoğlulları ise, kendilerinin festivale karşı olmadıklarını ve filarmoni orkestralarının konserler verebileceklerini belirterek, şöyle konuştu:
“Ama bunu kalkıp da Ayasofya yapmanın da anlamı yok. 550. yıl önce fethedilen İstanbul’da ve Ayasofya’da yapılmasın. Sultanahmet Camisi’nde böyle birşey yapılması uygun mudur? Hayır. İşte Ayasofya’da da aynıdır. Fatih’in hatırasına ve Allah’ın mabedine saygı gösterilmelidir. Bu millet bunu affetmez. Bunun gereğini yapacaktır. Bu saygısızlığı kınıyoruz. Herşeyden önce kilisenin ve havranın olduğu gibi mabedin de değeri vardır. Bu mabet 550. yıl önce mabet olarak vakfiye edilmiştir. Bizim nezdimizde hâlâ mabettir. İnsanları mabetlere saygılı olmaya davet ediyoruz”.
Milli gaz.8-6-2003
***Avrupa parlementosuna verilen kararda,Ayasofyanın kiliseye çevrilmesi teklifi yapıldı.
***Ayasoyfa’nın “statü”süne bakalım. Yeni Dünya Dergisi’nin Mayıs 2000 tarihli 79’uncu sayısında Prof. Ahmet Akgündüz’ün bu konuda açıklamaları var:
“İslam Devletler Hukuku’nun hükümlerine göre, sulh yoluyla fethedilen ülkelerde mevcut olan ehl-i Kitaba ait mabetlere asla dokunulmaz, ancak yenilerinin inşasına da müsaade edilmez. Eskiden beri var olanlar tamir edilebilir. Savaş yoluyla fethedilen topraklarda ise durum tam tersidir. İslam hükümdarı isterse başka dinlere ait bütün mabetleri yok eder ve gayr-i Müslimleri de sürgün edebilir. İşte İstanbul tamamen savaş yoluyla fetholunmuştur. (Fatih, 23 Mayısta İsfendiyar oğlu Damad Kasım Bey’i elçi olarak Bizans’a göndermiş ve sulh yoluyla teslim olmalarını yoksa tam bir asker olan İmparatorun da kabul edeceği gibi şehrin yakında düşeceğini bildirmiştir.)”
“Ayasofya ve benzeri bazı kiliselerin camie çevrilişinin meşruiyet sebebi bu hükümdür. Bu hüküm İstanbul çapında tatbik edilseydi İstanbul’daki bütün kilise ve havraların yakılması gerekirdi.”18-8-2002,milli gazt.afet ılgaz.
*****”Türkiye'nin Ayasofyalaştırılması: Cami ile kilise arasında sıkışmışlık sendromu
Önce işgal altındaki Filistin topraklarından bir mesaj. Yahudi bir okurum olan Rafael Sadi'den. Sadi, benim titiz ve daimi okurlarımdan biri. Nazik ve centilmen. Yazdıklarıma verdiği olumlu ya da olumsuz tepkilerini bir yolunu bulup mutlaka iletir. Telefonla, olmadı sanal yolla. Yahudiler ve Yahudilik'le ilgili bu köşede yayımlanmış olan ve hayli ses getiren yazılarımı seviyeli bir biçimde benimle tartışan az sayıdaki Yahudi okurumdan biri o. 12 yıldan beri İsrail'de yaşasa da, o kendisini "İstanbullu" sayıyor.
Bu köşede yayımlanmış olan ve Aya- sofya'nın müze ve konser salonu olarak kullanılmasını tüm tek tanrılı inanç sistemlerine ve onların mensuplarına yapılmış bir hakaret olarak niteleyen makaleme, "Ayasofya Konser Salonu" başlıklı bir mesajla şu tepkiyi verdi:
"Bugünkü Yeni Şafak gazetesinde yayınlanan 'Bu kadar da olmaz ki' başlıklı yazınızı okudum ve kalben söylediklerinize katılıyorum. Türkiye'de laiklik yanlış anlaşılmakta, yanlış algılanmakta ve yanlış uygulanmaktadır. Tabii ki mabetlerde konser modası, yanılmıyorsam AYA İRİNİ Kilisesi'ndeki konserlerle başladı. Ve AYASOFYA Camii ile devam ettiğini sizin satırlarınızdan öğrenmek nasip oldu. Esasında bu mabetlerin inşa amaçlarının dışında kullanımı meselesi, oldukça rahatsız edici olup, kural ve şartlara bağlanması gereken bir durumdur. Örneğin gerek İstanbul ve gerekse İsrail'de herhangi bir sinagogda konser izni alınabileceğinden çok kuşkuluyum. Arzu eden Türkiye Hahambaşısı Sn. Rav İzak Haleva'ya müracaat edip OLMAZ cevabını yazılı bile alabilir. 12 yıl İsrail'de yaşadıktan sonra Türkiye'deki bu DİN KORKUSUNUN anlamını kavramak çok güç. /.../ Bu korku niye? Sizce ülkedeki sorunların kaynağını oluşturan bu korku değil midir? Acaba bu korkudan rant elde edenler mi var? (altını ben çizdim SH). Sevgili Sami Bey, yazınız demokrasi ve din hürriyetinin zedelenmemesi gerekliliğini ortaya koymaktadır. Tebrik ederim. Tanrı'ya inanan bir Yahudi olarak size hak veriyorum. Saygılar ve iyi gün dileklerimle."
Mesaj bana, biz Müslümanlar'ın uzun yıllardan beri görmesi gereken ama her nasılsa gözümüzden kaçan bir kusurumuzu hatırlattı: Ayasofya için gösterdiğimiz hassasiyeti Aya İrini için göstermemiş olmamız. Bilenler bilir, Aya İrini, bugün Topkapı Sarayı avlusu içerisinde kalmış tarihi bir kilise. Tarihi ve sembolik değeri Ayasofya'dan aşağı değildir.
Demek ki, Türkiye'deki "laik akıl" sadece Müslümanlar'a zulmedip İslam'a hakaret etmiyor. Aynı zamanda Hıristiyanlar'a ve Hıristiyanlığa da hakaret ediyor. Çağrımı buracıkta yapıyorum: Fatih'in vakfiyesi Ayasofya Camii Müslümanlar'ın, onun hemen berisindeki Aya İrini Kilisesi de Hıristiyanlar'ın ibadetine açılmalıdır. Ateizmin kalesi Enver Hoca Arnavutluk'u ve Sovyet Rusya döneminde kalmış "mabet düşmanlığını" günümüzde yaşatan tek ülkenin Türkiye olması, yüz kızartıcı bir ayıp.
Yahudi okurum Rafael Sadi'nin anlamakta zorlandığı işte bu. O "din korkusu" diyor ki, bir önceki yazı bu meşum korkunun bu ülkenin başına açtığı belaları işliyordu. Bir de soru soruyor: "Acaba bu korkudan rant elde edenler mi var?"
Tam isabet. Bu korkunun ekmeğini yiye yiye bugünlere kadar gelen mutlu ve dahi putlu azgın azınlık bu ülkenin en büyük talihsizliği. Başbakan "bürokratik oligarşi" çıkışıyla, üçlü sacayağının tek ayağını deşifre etmiş oldu. İşte bu korkuyu ranta çeviren onlar.
İkinci mesaj, Paris'te doktora yapan değerli bir bayan okurumdan. Aynı makale, onun da dertlerini deşmiş. Ta Paris'e kadar kaçmış ama, Türkiye'deki azgın azınlığın uzantılarının şerrinden orada da emin olamamış. Yazdıkları hayli ibret verici. Okuyalım:
"Değerli hocam, yine bugünkü yazınızda değinmiş olduğunuz 'Bırakın gayr-ı müslimleri zorla Müslüman etmeyi, Müslümanlar her tür resmi teşvikle gayr-ı müslim edilmeye çalışılıyor' gerçeğini inanın burada dahi yaşıyoruz. Ama burada yaşadığımız 'ötekileştirme' sıkıntılarını, yine buraya gelen Kemalist öğrenci arkadaşlarımızdan görüyoruz. Ben kendi adıma konuşacak olursam; arkadaşlarımızın burada kurmuş oldukları 'Jön Türk' grubuna aramızda insani ve fikri ölçeklerde diyalogun oluşması için gitmeye başladım. Ancak görüntüm kimliğimi ele verdiği için negatif enerjiler yüklü bakışlar arasında ne kadar liberal, örtülü bir Müslüman kız olsam da duruşum hükme bağlanmış oldu arkadaşlarım tarafından. Çünkü onlarla bara gitmiyor, içki kadehlerinin olduğu ortamlarda bulunmuyordum. ... Caminin müzeye dönüştürülmesi... Bu, içeriklerinden arındırılmaya çalışılan biz Müslümanlar gibi bir şey değil mi? Hayır, müzelerin de bir misyonu vardır; bakan değil, gören gözler için. Ama Müslüman denen öksüz aktörün kimliği bir müze kadar değerli değildir. Batı ve Batılı creatörlerin nezdinde, biz bugünün 'teröristleri', çocuklarımız da yarının 'teröristleridir'. Bizim yüreğimizdeki mihraplar chapeller'e dönüşmediği sürece biz de sevimli görünemeyeceğiz ne merkez, ne de periferideki Batılılar'a (ve Batıcılar'a SH)."
Ne dersiniz bu yürek yakan satırlara? Eskiden "Müslüman memleketinde gavur eziyeti" diye bir deyim vardı. Ya eziyetin bu türüne nasıl bir deyim bulmalı? İşte sözün tükendiği yer.
Ne diyelim, bu ülke insanını kendi öz kimliğinden uzaklaştırmakla kalmayıp, kendi öz kimliğine düşman edenler utansınlar. Tarih bir gün onları yargılayıp gerçek yerlerine iade edecektir.
Neden Sayın Rafael Sadi'nin ta İsrail'den bakarak anladığı gerçeği, bu ülkenin mutlu ve dahi putlu azınlığı anlamamakta direniyor? Hiç düşündünüz mü? “shocaoglu@yenisafak.com.16-6-2003
10-Ürperdi hayâlim, bu nasıl korkulu rü'yâ!
Şaştım neyi temsil ediyorsun, Ayasofya?A.U.Kurucu.
-"Ayasofya bir hicran yarası olmuş o kalpte/Çan sesinden seni kurtarmış ezanlar nerde?"
-Uzun yıllardır hasretini çektiğimiz gençliğin...
Uyanış Fecrinin Aydınlığı
Ne gelen var, ne giden var, ne gülümser bir yüz.
Yolcu yorgun yük ağır menzil uzaklarda henüz.
Diye milletçe ümitsizliğe düşmüştük dün,
Uyanış fecri ufuklarda belirmekte bugün.
Kararan dünkü ufuklarda güneşler yanıyor
Her ışık dalgası umman olarak çalkanıyor
Nurlu bir yüz gibi dünyaya doğarken gündüz,
Uyanış fecrinin aydınlığıdır gördüğümüz
En ağır şartlara rağmen yine şahlanmada din,
Külle örtülmesi mümkün mü bu kudsi alevin
Bu alev, nûrunu Kur'an—ı Kerim'den alıyor
Bütün âlem uyanış fecrine hayran kalıyor
Genç nesilden bize hep müjdeci sesler geliyor
Uyanış fecrini marşlarla bütün besteliyor
Taşı toprakları yurdun dile gelmişcesine
Uyuyorlar koro halinde ilahi sesine
Bu muazzam sese alkış kopuyor her yerden
Görünen âlemin ardındaki âlemlerden
Büyük aydınlığa yol gösteriyor rehberimiz
Bütün âlemlere rahmet yüce Peygamberimiz (s.a.v)
Açtı insanlığa on dört asır evvel bu yolu
Ufku güllerle, çiçeklerle, meleklerle dolu.
Büyük ecdadımızın gördüğü parlak rüya
Vuruyor her gece yıldızların aksiyle suya.A.U.Kurucu.
AYASOFYA 68 YILDIR MAHZUN |
||||||||
|
VAKİT GAZT.1-2-2003
***"Üstad'ı ziyaretimin birinde Ayasofya hakkında düşüncelerini sormuştum. 'Keçeli, keçeli' diye güldü. Sonra birden ciddileşerek 'Ayasofya, Hristiyanlığın, İslâmiyete devir ve tesliminin bir âbidesidir. Bunun için kilise iken cami olmuştur. Elbette tekrar camiye çevrilecektir' dedi.”son şahidler.n.ş.2/106.
AYASOFYA
Ey ulu mabedimiz,ey can,ey yâr kokusu,
Benim öz vatanımda kim kurdu sana pusu?
Kim senin haşmetine,hilaline diş biler?
Kalb ölü,vicdan hasis,afyon içmiş gibiler!...
Bu ne dehşet nankörlük?..Kara bürür beyazı,
Küflü,kemikli kafa,her şey olmaya razı!...
Yürekler taş kesilmiş,gelmez biri insafa,
Kanını boğan ipten artık bekleme vefâ!
Şimşekler gibi yakar,hayali dondurur bu,
Yüce İslam’a karşı lanetli bir gurur bu!...
Geceler kahır seli,gündüzler dert kervanı,
İnletir acı hasret:Kars’ı,Erzurum,Van’ı!...
İslamın diyarında bu elim facia ne?
Zulme kurban edildin,kan ağladın kaç sen?
Bu ne çözülmez düğüm?Kara bilmece gibi,
Bir nur,bir pırıltı yok,gündüzün gece gibi!...
Feryâdın göğe çıksa bu kafalar ses duymaz,
Kutlu,şanlı fetihten bir zevk,bir nefes duymaz!...
Can elinde bir köle,ten elinde bir tutsak,
Ecdat,tarih unutmaz,bu zulmü biz unutsak!...
Sen ey gonca-i Kâbe,bir aç gönül keseni,
Fatih’ler sevinecek,ruhlar öpecek seni!...
Bu elem,bu matem ne?Gülümse pîr aşkına,
Seni ihya eyleyen o cihangir aşkına!...
Cihanın çemeninde sen misin o gam durağı?
Tevhid nuruyla dol da yaşa en kutlu çağı!
Ne şanlı devirlerin,ne güzel günlerin vardı,
Nice ay yüzlü pirler sende Hakk’a yalvardı!
Bu dertler,bu matemler,yakışmıyor,âh sana,
Tâc etmişti gönlünü şanlı Padişah sana!...
Şimdi melekler senin işitmiyor sesini,
Cennet sermiyor artık o yeşil gölgesini…
Yine mi sahnededir,fitnesi köhne çağın?
Peki niye açılmaz bize sevgi kucağın…
Hayalim ürperiyor;Mezar mısın,nesin sen?
Yâd el gibi yurdunda ne hazin ülkesin sen!...
Sensin ağlatan bugün ölüler alemini,
Müslüman Türk olmasa kim tutar matemi?
Hani kubbende Tekbir,hani mihrabında ses?
Fetih heyecanını tattır bize bir nefes!
Gecenin gündüzü var,senin haykırman haktır.
Bâtıl nefesler seni nasıl susturacaktır?
M.N.Bursalı